انواع اکستنشن مژه
نوشته شده توسط : ناوک

میزان ماندگاری مژه ها

به‌صورت میانگین، ماندگاری اکستنشن مژه 2 هفته است. هرچند روتین زندگی افراد و میزان مواظبت آن‌ها از مژه‌ها، می‌تواند ماندگاری آن‌ها را کاهش یا افزایش دهد. تعریق زیاد و یا شست‌وشوی بیش ازحد، استفاده از لوازم آرایشی بر پایه روغن، شانه نکردن روزانه مژه‌ها و سایر موارد مشابه دیگر، میزان ماندگار مژه‌ها را به‌شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. برخی افراد با مراقبت درست و اصولی از مژه‌ها، می‌توانند زمان ماندگاری مژه‌ها را تا بیش از 3 و یا 4 هفته نیز افزایش دهند.

تاریخچه اکستنشن مژه به اوایل قرن 20 بازمی‌گردد. در بیش از یک قرن، این فرآیند با تغییرات بسیاری مواجه شده و در حال حاضر، یک کار ساده، بی‌خطر و جذاب است. در این نوشتار، 10 نکته مهم اکستنشن مژه را با هم بررسی کردیم. با توجه به این نکته‌ها، می‌توانید با دید بازتری برای انجام یا عدم انجام اکستنشن مژه تصمیم‌گیری کنید. آیا تجربه اکستنشن مژه را دارید؟ از تجربیات خود برای ما و خوانندگان‌مان بگویید.

 

در مورد اکستنشن مژه چه چیزهایی نمی دانید؟

اما موضوع بسیار مهمی که سلبریتی‌ها هرگز درباره آن صحبت نمی‌کنند، اهمیت مراقبت از اکستنشن‌ها است! اگرچه اکستنشن‌ها به خاطر جلوه زیبایی که به چشم و مژه‌ها می‌بخشند مورد استقبال بسیاری قرار گرفته‌اند، اما باید توجه داشت که مهم‌ترین بخش کاشت مژه، مراقبت صحیح از آن است. اگر به خوبی از اکستنشن‌ها مراقبت نشود، نه تنها بعد از مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می‌دهند، بلکه ممکن است خطراتی برای سلامت چشم و مژه‌های طبیعی شما نیز به دنبال داشته باشند.

 

اکستنشن چیست؟

اکستنشن مژه ، الیاف‌های بسیار ظریفی هستند که با استفاده از چسب‌های مخصوص و نیمه دائمی، توسط تکنسین متخصص روی مژه‌های اصلی شما چسبانده می‌شوند. این الیاف در انواع و اقسام متفاوتی تولید می‌شوند و از نظر جنس، قیمت، اندازه و ..  تنوع گسترده‌ای دارند.

 

راهنمای انتخاب اکستنشن‌های مژه

اگر قصد اکستنشن کردن مژه‌های خود را دارید، خوب است بدانید انتخاب اکستنشن مناسب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، اکستنشن مژه از نظر جنس، طول، حجم و میزان فر انواع متفاوتی دارد و توجه به هرکدام از این ویژگی‌ها برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن ضروری است. بنابراین هنگام انتخاب اکستنشن این نکته را در نظر داشته باشید که اکستنشن نامناسب می‌تواند سلامت مژه و چشمان شما را به خطر بیندازد.

 

اکستنشن طبیعی

این اکستنشن معمولا از جنس موی راسو است و شباهت بسیاری به مژه‌های طبیعی شما دارد. بنابراین اگر می‌خواهید اکستنشن طبیعی داشته باشید، بهترین گزینه برای شما استفاده از اکستنشن‌های طبیعی است.

 

اکستنشن نیمه مصنوعی

اکستنشن‌های نیمه مصنوعی عموما از جنس ابریشم هستند و ظرافت خاصی دارند. این جنس اکستنشن می‌تواند انتخاب خوبی برای کاشت‌های نیمه پر و روسی باشند.

 

اکستنشن مصنوعی

اکستنشن‌های مصنوعی بیشتر از جنس پلی استر هستند و ضخامت بیشتری نسبت به انواع دیگر اکستنشن دارند. استفاده از این جنس اکستنشن، بیشتر برای مدل‌های کلاسیک کاشت کاربرد دارد. اکستنشن مصنوعی به خاطر ضخامت بالا و قطر زیاد خود، باعث می‌شود مژه‌ها بسیار پر و مشکی به نظر برسند.

 

اندازه اکستنشن

اکستنشن‌ها از نظر طول و اندازه نیز تنوع بسیار بالایی دارند و در بازه 5 میلیمتر تا 18 میلیمتر موجود هستند. اما دقت داشته باشید که اندازه اکستنشن باید با اندازه چشم و مژه شما هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت اکستنشن‌ها می‌توانند به مژه‌های طبیعی شما آسیب بزنند و زیبایی چهره‌تان را تحت تاثیر قرار دهند.

 

حجم اکستنشن

اکستنشن‌ها از نظر حجم، به صورت تکی و دسته‌ای موجود هستند. اکستنشن‌های تکی برای کاشت‌های ظریف و طبیعی کاربرد دارند و می‌توانند ظاهری جذاب را به چشمانتان هدیه دهند.

اکستنشن‌های دسته‌ای یا حجم دهنده از سال 2010 محبوبیت خود را به دست آوردند. اکستنشن‌های دسته‌ای بیشتر برای کاشت‌های هیبریدی و سه بعدی استفاده می‌شوند و می‌توانند حجم مژه‌های طبیعی را تا چندین برابر افزایش دهند.

 

رنگ اکستنشن

اکستنشن مژه معمولا به رنگ مشکی هستند. اما امروزه اکستنشن‌ها با تنوع رنگی بسیار بالایی تولید می‌شوند و از آنها به عنوان آمبره اکستنشن استفاده می‌شود. استفاده از اکستنشن‌های رنگی در قسمت انتهایی مژه‌ها یکی از پرطرفدارترین موارد استفاده از اکستنشن‌های رنگی است.

اگر به دنبال اکستنشن‌های باکیفیت و مناسبی برای کاشت مژه هستید، محصول برند آرت دکو برای شماست! این اکستنشن به صورت دسته‌ای تولید شده و جلوه‌ای کاملا طبیعی دارد، بنابراین گزینه مناسبی برای کاشت‌های کلاسیک و پرپشت محسوب می‌شود.

اکستنشن آرت دکو می‌تواند به راحتی حجم مژه‌هایتان را چند برابر کند و برای هفته‌های طولانی مژه‌های بلند، مشکی، پر و جذابی را به شما هدیه دهد.

 

نکات مهم برای انتخاب اکستنشن

هنگام انتخاب اکستنشن مژه قانون و قاعده کلی این است که طول اکستنشن‌ها باید 3 تا 5 میلی متر بلندتر از مژه‌های طبیعی شما باشند. اکستنشن‌های نامناسب می‌توانند باعث ایجاد سنگینی زیادی روی پلک و مژه‌های طبیعی شما شوند. بنابراین از رشد مژه‌های طبیعی جلوگیری می‌کنند و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

جنس اکستنشن‌هایی که انتخاب می‌کنید، تاثیر بسیاری بر سلامت چشمان شما دارد. چنانچه اکستنشن از مواد بی‌کیفیتی تولید شده باشد، می‌تواند سلامت چشمانتان را تهدید کند و باعث درگیر شدن با عوارضی همچون بلفاریت، التهاب و عفونت چشمی شود. بنابراین توصیه می‌شود قبل از انجام کاشت مژه، از کیفیت و اصالت اکستنشن انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

ضخامت اکستنشن باید تا حد امکان با ضخامت مژه‌های طبیعی شما هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل، اگر مژه‌های نازک و ظریفی دارید، توصیه می‌شود از اکستنشن‌های طبیعی یا ابریشمی استفاده کنید که ضخامت کمتری دارند. همچنین اگر مژه‌های ضخیم و فری دارید، اکستنشن‌های مصنوعی و نیمه مصنوعی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

 

مراقبت از اکستنشن‌ها را جدی بگیرید

مراقبت از اکستنشن‌ها برای حفظ زیبایی و سلامت چشم و مژه‌ها امری ضروری است. بنابراین از همان روز اول که اکستنشن مژه‌ انجام می‌دهید، توصیه می‌شود روتین مراقبتی مناسبی را برای شستشو و مراقبت از آنها در نظر بگیرید.

 

مراقبت‌های ابتدایی اکستنشن

مراقبت‌های اولیه باعث خشک شدن کامل چسب و فیکس شدن الیاف اکستنشن مژه روی مژه‌های طبیعی می‌شوند. بنابراین رعایت این نکات در دو روز اول بعد از کاشت مژه، تاثیر بسیاری در ماندگاری و طول عمر اکستنشن شما دارد.

حداقل 12 تا 48 ساعت بعد از انجام اکستنشن، از شستن چشم‌ها، دوش گرفتن، شنا کردن یا رفتن به سونا خودداری کنید.

تا 48 ساعت اول بعد از اکستنشن مژه، از بخور دادن صورت یا برنزه کردن پوست با استفاده از تخت برنزه بپرهیزید.

سعی کنید روی اکستنشن‌ها نخوابید.برای این کار می‌توانید از بالش‌های مخصوص استفاده کنید.

 

مراقبت‌های ثانویه اکستنشن

بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت از زمان کاشت، می‌توانید از فیکس شدن کامل اکستنشن‌های خود مطمئن باشید. اما نکته بسیار مهمی که از این به بعد باید در نظر داشته باشید، تمیز نگه داشتن آنهاست. اکستنشن‌ها می‌توانند سریعا به مکانی برای تجمع چربی، سبوم، باقی مانده محصولات آرایشی تبدیل شوند و خطرات جدی برای سلامت چشم و مژه‌ها به حساب بیایند.

بهترین راهکار برای جلوگیری از این اتفاق، تمیز نگه داشتن اکستنشن‌ها با در نظر گرفتن روتین مراقبتی مخصوص و روزانه آنهاست:

 

تمیز کردن اکستنشن‌ها

شستشوی روزانه یکی از ضروری‌ترین مراحل مراقبت از اکستنشن‌هاست. برای این کار می‌توانید از شوینده‌های مخصوص اکستنشن یا شامپو بچه استفاده کنید. هنگام شستشو، سعی کنید بدون ایجاد فشار و با ملایمت، تمام قسمت‌های اکستنشن را با شوینده بشویید.

بهترین زمان ممکن برای شستن اکستنشن‌ها، شب و قبل از خواب است. در این حالت اکستنشن در طول شب از چربی پوست، عرق و باقی مانده‌های مواد آرایشی پاکسازی می‌شود.با رعایت نکات ساده، می‌توان به راحتی از تجمع آلودگی‌ها و میکرو ارگانیسم‌ها در میان اکستنشن‌ جلوگیری کرد.

توجه داشته باشید که اکستنشن‌های مژه هر روز باید با استفاده از شوینده شسته و تمیز شوند. به علاوه اگر در طول روز آرایش چشم دارید یا پوست اطراف چشم‌تان زود چرب می‌شود، بهتر است دو بار در روز اکستنشن مژه خود را تمیز کنید.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: